• nobat@parmisdental.ir

جراحی دندان عقل در مشهد ، کشیدن دندان عقل در مشهد

دندان عقل چیست ؟

کشیدن دندان عقل در مشهد

اخرین دندان آسیایی را دندان عقل مینامند ، به این خاطر به آن دندان عقل گفته میشود که حدودا در سن ۱۹ سالگی رشد خود را شروع میکند.

رشد این دندان بسته به میزان فضای خالی در فک انسان میباشد در صورتی که استخوان فک فضای مورد نیاز را نداشته باشد این دندان به شکل نهفته یا نمیه نهفته رشد خواهد کرد.اقلب در دندان های عقل پوسیدگی دیده میشود ، زیرا دندان عقل درعمیق ترین نقطه دهان میباشد و تمیز کردن آن بسیار مشکل است.

در این صورت دندان میتواند باعث التهاب و عفونت شود همچنین بیماری دندان های مجاور، این عفونت میتواند به نواحی حلقی نفوذ و توسعه پیدا کند ، حتی در شرایطی دندان های نهفته احتمال شکستگی فک در اثر وارد شدن ضربه را افزایش میدهند.

دندان های نمیه نهفته بیشتر از از نهفته دچار مشکل میشوند زیرا انها در معرض پوسیدگی قرار دارند در این دندان ها به دلیل گیر کردن مواد غذایی بین دندان و لثه باعث بروز مشکلاتی همچون آبسه ، سلولیت و بوی بد دهان می شوند .

دندان های نمیه نهفته را باید قبل از ایجاد مشکل کشید، زیرا اگر این دندان ها دچار پوسیدگی شوند پروسه ی درمان با موانعی رو به رو خواهد شد .

دندان عقل نعفته و نیمه نهفته در مواردی به دندان های مجاور فشار وارد میکند و باعث اختلال در نظم و ترتیب دندان های دیگر میشود .

با عکس (رادیوگرافی ) گرفتن از دندان ها و مراجعه به دندانپزشک میتوان فهمید که دندان عقل نهفته ، یا نیمه نهفته میباشد .

جهت رزرو وقت و استعلام قیمت با شماره های زیر تماس بگیرید :

رزرو وقت برای متخصصین جراهی : ۰۵۱۲۳۶۶۳۵۰۰۳

علائم رویش دندان عقل :

درد شدید در قسمت های گوش یا سر که نشانه ی آبسه میباشد دندان های عقل در معرض عفونت و پوسیدگی هستند که آبسه میتواند نشای پوسیدگی دندان باشد

برش یا لثه های متورم که قابل مشاهده هستند ، گوش درد یا سردرد های شدید میتوانند از علائم مشکلات دندان عقل باشد .

بوی بد دهان ، درد های نامشخص در فک و دندان ها .

بهترین راه مراجعه به متخصص میباشد .

دندان عقل را بکشیم یا نه ؟

بر خلاف تصور بسیاری از افراد دندان عقل بسیار مفید وکاربردی میباشد اما در صورتی که مانند بقیه دندان ها رشد کند و فک ما فضای رشد کامل و درست را داشته باشد . در غیر این صورت نتها این دندان مفید واقع نمیشود بلکه باعث به وجود امدن مشکلات زیادی برای فک ، دندان های مجاور ، لثه ، حلق و….. میشود.در این حالت بهترین گزینه جراحی و کشیدن دندان میباشد .

برای کشدن دندان بر خلاف تصور گذشته باید دلیل منطقی داشت .

گاهی هم اتفاق میوفتد که دندان های آسیا که در جلوی دندان های عقل قرار دارند کشیده می شوند ، به دلایل مختلف مانند پوسیدگی و  خرابی در این مورد بهتر است دندان عقل حفظ شود زیرا در سنین پایین دندان عقل میتواند حرکت کند و در محل دندان کرسی (آسیا ) قرار گیرد و نقش دندان کرسی را ایفا کند.

جراحی و کشیدن دندان درد دارد ؟

در جراحی و کشیدن دندان به علت تزیق بی حسی هیچ دردی احساس نخواهید کرد و درمان برای شما راحت تر میشود.

با تزیق بی حسی عصب هایی که مسئول ارسال سیگنال درد هستند نمیتوانند سیگنال درد را انتقال دهند اما در صورتی که احساس درد داشتید به دندانپزشک خود بگویید تا دوباره بی حسی به شما تزیق کند.

بهترین سن برای کشیدن دندان عقل :

به گفته ی متخصصان و دندانپزشکان بهترین سن برای کشیدن دندان عقل زیر ۲۱ سال میباشد زیرا در این سن میزان درد و عوارض بعد از جراحی کمتر است.

در سنین بالا تر مشکلاتی همچون پوسیدگی دندان های مجاور ، التیام و بهبود ضعیف تر نسبت به سن های پایین تر مواجه می شویم.

{جراحی دندان عقل در مشهد}

مراقبت های بعد از جراحی : ( ۲۴ ساعت )

در صورت مشاهده ی تورم و کبودی جای نگرانی نمی باشد ، این مسئله تا چند روز بعد از جراحی طبیعی است .

برای کاهش تورم و ورم در قسمت جراحی از کیسه و کمپرس یخ استفاده کنید

حدودا تا ۵ ساعت بعد از جراحی سعی کنید از حرف زدن خود داری کنید .

از عوض کردن گاز استریل جلوگیری کنید و آن را تا ۱ ساعت روی زخم خود نگه دارید .

روز اول درصورتی که درد قابل تحمل نیست از مسکن استفاده کنید ، درد بعد از ۲ روز به طور کامل رفع میشود.

در ۱۰ ساعت اول پس از جراحی از غذای سرد و مایع استفاده کنید همچنین اب دهان خود را بیرون نریزید و مثل حالت عادی قورت دهید.

دربعضی مواقع این امکان وجود دارد که دندانپزشک از کشیدن دندان تا فروکش کردن شدت مشکلات در افراد خاص  صرف نظر کند .

افرادی که مشکلاتی همچون بیماری های قلبی ، دیبابت ، فشار خون و بیماری های کنترل نشده  دارند یا دارو های خاص مصرف میکنند مانند شیمی درمانی که مهار کننده سیستم ایمینی بدن میباشد.

برای برگشت به صفحه اصلی پارمیس اینجا کلیک کنید

کلینیک دندانپزشکی پارمیس با مجرب ترین متخصصین اماده ارائه خدمات به شما میباشند

مطلب : کشیدن دندان عقل در مشهد

لینک اینستاگرام

موضوع : سن جراحی دندان عقل و مراقبت هایی که بعد از عمل باید انجام دهیم ، جراحی دندان عقل در مشهد، کشیدن دندان عقل در مشهد ، دندانپزشکی در مشهد ، پارمیس

کشیدن دندان عقل
کشیدن دندان عقل دندانپزشکی در مشهد
کشیدن دندان عقل در مشهد دندادپزشکی در مشهد

ویدوی کشیدن دندان عقل در مشهد دندانپزشکی در مشهد

ویدیو ی جراحی دندان عقل

ویدیو ی روبه رو میتواند کمکی خوبی به درک موضع هایی که پیش تر توضیح داده ایم بکند . همچنین قسمتی از جراحی دندان عقل در این ویدو به نمایش گذاشته میشود. حتما در انتخاب متخصص جراح دندان عقل دقت لازم را داشته باشید چون این جراحی به نسبت دشوار بوده و فردی که این عمل را انجام میدهد باید تجربه ی لازم را داشته باشد .

کانال تلگرام

به روزترین مطالب دندانپزشکی